Întotdeauna suntem alături de dumneavoastră !

Pentru detalii privind starea dosarelor de daună nu ezitați să ne contactați telefonic sau completând formularul de mai jos.

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Ce faci în cazul producerii unui accident/avarii?

Accident fără vătămări corporale

A avut loc un accident. Din fericire, nimeni nu a pățit nimic, însă mașina este lovită. În acest caz, cel mai important lucru este să te deplasezi într-un loc sigur, evitând pericolele suplimentare sau producerea altor avarii. Dacă mașina poate fi deplasată, încearcă să o scoți în afara părții carosabile, degajând locul accidentului. Dacă motorul nu pornește sau te confrunți cu alte probleme de natură tehnică, probleme care nu permit deplasarea autovehiculului prin mijloace proprii (scurgeri de lichide sau scurtcircuite electrice), împinge sau remorchează mașina în afara părții carosabile. În acest caz mergi la Poliție în termen de 24 de ore pentru a anunța producerea accidentului sau dacă se îndeplinesc condițiile completează formularul de constatare amiabilă de accident.

Accident cu vătămări corporale

În urmă accidentului produs există, din nefericire, persoane vătămate. Încearcă să-ți păstrezi calmul și acționează responsabil. Ce trebuie să faci:

  • Sună la 112 pentru a chema Salvarea și Poliția sau anunța accidentul prin intermediul altor persoane
  • Nu modifica poziția mașinii, nu șterge urmele accidentului
  • Acordă primul ajutor
  • Nu părăsi locul accidentului fără încuviințarea poliției!

Avizarea daunei la Asigurator

Pentru a vedea procedurile specifice fiecărui Asigurator referitoare la modul de avizare a unei daune, precum și listele centrelor de constare accesează link-urile de mai jos: Allianz Tiriac Asirom City Insurrance Carpatica Credit Europe Asigurari Euroins GeneraliGroupama Omniasig Uniqa

Documente

Care sunt documentele necesare când te prezinți la Poliție pentru declararea evenimentului:

  • permisul de conducere
  • certificatul de înmatriculare a autovehiculului
  • buletinul/cartea de identitate
  • documentele de transport, conform legilor în vigoare (dacă este cazul)
  • asigurarea RCA pentru vehiculul tău și seria și numărul asigurării Casco.

Poliția îți va întocmi un proces verbal și îți va elibera o autorizație de reparație.

Care sunt documentele necesare când te prezinți la Asigurator, în vederea avizării unui accident și obținerii unei autorizații de reparație:

  • formularul de constatare amiabila completat de ambii conducători auto
  • permisul de conducere al șoferului implicat în accident
  • certificatul de înmatriculare a autovehiculului
  • buletinul/cartea de identitate a persoanei care avizează dauna
  • asigurarea RCA valabilă la data evenimentului pentru autovehiculul tău.

Ce faci în cazul unei daune de locuintă?

Asigurarea locuinţei

Ce faci în cazul unei daune? Odată constatate pagubele înregistrate te rugăm să parcurgi următorii păși:

  • să acționezi în direcția identificării și înlăturării cauzelor acestora
  • să adopți măsurile necesare în vederea protejării bunurilor și a limitării extinderii daunelor
  • să păstrezi bunurile afectate, în vederea punerii acestora la dispoziția reprezentanților

Asigurătorilor sau a autorităților competente în vederea desfășurării activității de constatare/investigații.

Dacă în urma evenimentului rezultat pagube la clădiri și/sau bunuri asigurate trebuie să înștiințați imediat, după caz, poliția, pompierii sau alte organe de cercetare, cele mai apropiate, cerând acestora efectuarea de cercetări și întocmirea de documente cu privire la cauzele și împrejurările producerii evenimentului.

Totodată veți lua, pe seamă asiguratorului și în limita sumei asigurate, potrivit cu împrejurările, măsuri pentru limitarea pagubelor.

În termen de două zile lucrătoare de la luarea la cunoștință de producerea evenimentului, vă veți prezența la oricare din punctele de lucru ale societății de asigurare la care aveți încheiată polița și veți completa un formular de avizare de daună specific acestui tip de asigurare ori, dacă acest lucru nu este posibil, veți înștiința societatea de asigurări în scris sau prin intermediul nostru despre producerea evenimentului.

Documente necesare

Documentele solicitate în vederea finalizării dosarului de daună, în funcție de tipul daunei înregistrate:

  • copia actului identitate
  • copia contractului (poliței) de asigurare
  • copia actului doveditor al interesului asigurabil (act proprietate/închiriere, facturi achiziție etc.) asupra bunurilor asigurate
  • schițe/planuri ale locuinței avariate (în cazul în care există)
  • copii ale actelor întocmite de autorități/dovadă(adeverință) de la Asociația de Proprietari, respectiv declarații ale martorilor
    devize ofertă /contract de reparație/factură în cazul în care dorești efectuarea reparațiilor necesare cu firme specializate, respectiv note de constatare tehnică/factură pentru remedierea pagubelor la bunurile din locuința.

Ce faci în cazul producerii unui accident medical de călătorie?

Asigurarea medicală de călătorie

Ce fac în caz de daună? În caz de accident sau îmbolnăvire neașteptată, veți luă urgent legătura cu centrul de alarmă al societății de asistență turistică ( indicat pe poliță ) și veți furniza datele din polița dvs. de asigurare. Dacă nu aveți posibilitatea să contactați telefonic centrul de asistență indicat pe poliță înainte de a consulta un medic sau de a merge la spital, va trebui să telefonați de îndată ce este posibil. În oricare caz veți prezenta medicului sau personalului medical polița de asigurare. Pretențiile de despăgubire trebuie prezentate în scris la societatea de asigurări cel mai târziu în termen de 15 zile de la terminarea tratamentului sau transportului la domiciliul stabil sau, în cazul decesului, după transportarea corpului neînsuflețit/înmormântare.

Documente necesare

Documentele necesare pentru soluționarea cererii de încasare a indemnizațiilor sunt:

  • declarația persoanei asigurate cu privire la descrierea evenimentului și la cuantumul cheltuielilor efectuate
  • numărul poliței de asigurare
  • actul de identitate (copie)
  • documente medicale care să ateste diagnosticul și tratamentul urmat
  •  facturi emise pe numele persoanei asigurate și chitanțe privind cheltuielile medicale sau de repatriere efectuate, inclusiv cele pentru produse farmaceutice (copia rețetei eliberate de medicul curant și bonul fiscal eliberat de farmacie aferent achiziționării medicamentelor)
  • în cazul tratamentului dentar, documentele medicale/facturile trebuie să conțină informații privind dinții tratați și tratamentul aplicat
  • orice alte documente relevante pentru soluționarea cererii. În cazul pretențiilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere a corpului neînsuflețit al persoanei asigurate, trebuie prezentat certificatul de deces al acesteia și documentele care să ateste cauza, locul decesului și dovada efectuării cheltuielilor pentru care s-a emis pretenția de rambursare (facturi și chitanțe emise și plătite de persoana care solicită rambursarea cheltuielilor).

Cere oferta

House Insurance Quote

Level of protection

Car Insurance Quote

Travel Insurance Quote

Life Insurance Quote